Visagino lopšelis-darželis „Auksinis gaidelis“ (Vaikystės pedagogikos centras)
Visagino lopšelis-darželis „Auksinis gaidelis“ (Vaikystės pedagogikos centras)

Daugpilio Stropų pagrindinė mokyklą – plėtros centras

Paskutinis vizitas į inkliuzinio ugdymo įstaigas įvyko gegužės 22 dieną. Su Daugpilio Stropų pagrindine mokykla – plėtros centru mus supažindino direktorė Marika Raichonokas. Specialiųjų poreikių mokykla yra šalia Stropų ežero. 6 hektarų teritorijoje įsikūrė mokykla, stadionas, dirbtuvės, valgykla, bendrabučiai, aplinka apsodinta medžiais, krūmais, gėlėmis. Atrodo, kad esi sanatorijoje. 

Dabar  mokykloje mokosi apie 240 vaikų iš įvairių Latvijos regionų. Vaikai į mokyklą priimami tik gavus pedagoginės-medicininės komisijos išvadą. Mokiniams siūlomos specialiojo pagrindinio ugdymo programos. Mokykla sukuria realias galimybes mokiniams integruotis į latvišką aplinką, užtikrina nacionalinės kultūros ir gimtosios kalbos išsaugojimą. Mokymas ir auklėjimas turi praktinę kryptį. Visas mokymo ir auklėjimo darbas yra pavaldus pagrindiniam mokyklos tikslui – kalbos korekcijai, atsižvelgiant į mokinių sutrikimo laipsnį, bendro išsivystymo lygį, sveikatos būklę, kad mokiniai galėtų įgyti pagrindinį išsilavinimą, tęsti mokslus, pasirengti savarankiškam gyvenimui, integruotis į Latvijos visuomenę. Mokykla siūlo pasirenkamas valstybinės kalbos, anglų kalbos, informatikos, gamtos, sodininkystės pamokas. Mokiniai gali lankyti įvairius būrelius: keramikos, techninio modeliavimo, sportinių ir šiuolaikinių šokių, latvių liaudies šokių. Mokykloje vyksta ir sportinis gyvenimas. Populiariausios sporto šakos yra futbolas, tinklinis, grindų riedulys ir liaudies kamuolys, šaškių ir šachmatų būrelis. 

Buvo aplankytas ir pavaldus Daugpilio Stropų pagrindiniai mokyklai darželis. Pavaduotoja ugdymui Zana Navicka papasakojo apie centro ikimokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo ypatumus bei pasidalino gerosios praktikos pavyzdžiais. Buvo apžiūrėtos darželio erdvės, grupės pedagogai ir specialistai demonstravo mokymo priemones, dalijosi patirtimi. 

Kiekvienas iš šešių vizitų į ugdymo įstaigas Lietuvoje ir Latvijoje buvo naudingas, įdomus, informatyvus. Projekto dalyviai pasisėmę naujų idėjų, grįžo į savo darželius, kad savo darbo vietose įgyvendinti pamatytą patirtį, siekiant sukurti sėkmingą inkliuzinio darželio koncepciją.

Šį projektą finansuoja Europos Sąjunga. Šis straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už straipsnio turinį atsako Visagino l.-d. „Auksinis gaidelis“ (VPC). Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas